دی ماه سال گذشته بود که مدل مفهومی ابرخودروی تویوتا GR Super Sport در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی شد. از آن زمان تا به‌امروز، طرفداران این برند ژاپنی درانتظار معرفی نسل جدید مدل افسانه‌ای سوپرا بوده‌اند اما مقامات تویوتا امروز همه را شگفت زده کردند؛ به‌زودی مدل جاده‌ای هایپرکار GR سوپراسپرت تویوتا تولید خواهد شد.

بر اساس اخبار منتشر شده، دپارتمان گازو ریسینگ تویوتا (Gazoo Racing) مسئولیت توسعه و ساخت این هایپرکار هیبرید را برعهده دارد و درواقع GR سوپراسپرت با مهندسی خودروهای مسابقه‌ای کلاس LMP1 تویوتا موسوم به TS050 ساخته خواهد شد. خبر ساخت مدل جاده‌ای این ابرخودرو زمانی تأیید می‌شود که در جریان مسابقه ۲۴ ساعته لمانز ۲۰۱۸، مقامات فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) جزئیات جدید قوانین فصل ۲۰۲۰ و جایگزینی خودروهای هایپرکار با مدل‌های LMP1 فعلی را منتشر کرده‌اند. تویوتا GR سوپر اسپرت از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل ۲.۴ لیتری بای‌توربوشارژ و قوای فنی هیبرید جدید این شرکت استفاده می‌کند تا در مجموع ۹۸۶ اسب بخار تولید شود. مقامات تویوتا با نمایش مدل مفهومی این ابرخودرو در حاشیه دور اول مسابقه ۲۴ ساعته لمانز ۲۰۱۸، زمان رونمایی مدل جاده‌ای را به‌طور مشخص اعلام نکردند.

بر اساس تصاویر موجود، فیبرکربن متریال اصلی اسکلت‌بندی تویوتا GR سوپر اسپرت را تشکیل می‌دهد.در مدل مفهومی آینه‌های جانبی با دوربین تعویض شده‌اند که احتمالاً در مدل جاده‌ای این مورد حذف خواهد شد. جالب است بدانید که استفاده از دوربین به‌جای آینه‌ در خودروهای جاده‌ای، فقط در ژاپن مجاز است و در دیگر کشورهای جهان چنین قانونی وجود ندارد. شیگکی تومویاما در مراسم نمایش ابرخودروی GR سوپراسپرت در لمانز گفت:

ما این پروژه را به این دلیل آغاز کردیم که به‌نظر ما، تولید یک خودروی سوپراسپرت با جذابیت مشابه خودروی مسابقه‌ای و هیبرید TS050 به مشارکت ما در مسابقات WEC کمک شایانی خواهد کرد و در آینده‌ای نزدیک، فرصت رانندگی با این خودروی فوق‌العاده و تجربه‌ی قدرت و عملکرد بی‌نظیر آن برای مشتریان خواهد داشت.

تومویاما هنگام رونمایی این ابرخودرو در دی ماه سال گذشته این‌گونه سخت گفته بود:

اگرچه تا زمان تجربه‌ی رانندگی با این برخودرو فاصله داریم، اما امیدوارم مدل مفهومی GR سوپراسپرت پیش نمایشی از خودروهای اسپرت نسل بعد به مخاطبان ارائه دهد.

سخنان تومویاما اصلاً نشان از ساخت مدل جاده‌ای آن در ظرف چند ماه بعد نمی‌دهد؛ به‌هر حال تأیید ساخت مدل جاده‌ای این ابرخودروی مجهز به قوای فنی هیبرید، اشاره‌ای مستقیم به بازگشت خودروهای جاده‌ای به کلاس پرچمدار مسابقات استقامتی WEC همانند مدل‌های اواخر دهه‌ی ۱۹۹۰ همچون مرسدس‌بنز CLK GTR، نیسان R390GT1،  مک‌لارن F1 GTR و پورشه 911 GTR است.