تویوتا کمری در حدود 30 سال است که از پرطرفدار ترین سدان های موجود در بازار محسوب می شود و تویوتا با معرفی نسل های جدید این خودرو تغییر زیادی در ماهیت آن نداده بود. اما حالا با معرفی نسل هشتم شاهد تغییرات زیادی در آن هستیم.  تویوتا همچنان روی قیمت رقابتی این خودرو تاکید دارد و اکثر مدل های آن قیمتی زیر 30 هزار دلار دارند. این باعث می شود تا نسخه های مختلف، به خصوص نسخه های هیبریدی ، بتوانند همچنان به عنوان خودرویی مناسب برای قشر متوسط و ناوگان حمل و نقل انتخاب شوند. طبق برنامه تویوتا نسخه های هیبریدی بیشترین سهم از فروش این خودرو را خواهند داشت. علیرغم قیمت نه چندان بالای این خودرو ، تویوتا سطح امکانات رفاهی و فنی کمری را ارتقا داده است تا به بهترین انتخاب برای خرید تبدیل شود.

اصلی ترین تغییر ایجاد شده در نسخه سال 2018 تویوتا کمری ، به ظاهر آن بر میگردد. حالا کمری در کلاس سدان های خانوادگی قرار می گیرد که با ظاهر اسپورتش ، خریداران جوان را نیز جذب می کند. استفاده از پلتفرم این روز های تویوتا به نام TNGA در این خودرو باعث شده تا کمری جدید 10 میلی متر طویل تر و 33 میلی متر عریض تر شود . اما ارتفاع آن 3 سانتی متر کاهش یافته که باعث پایین تر آمدن محل قرار گیری صندلی ها نیز شده است. این تغییرات در هندلینگ خودرو نیز موثر بوده اند و در کیفیت رانندگی آن نقش داشته اند. همینطور این پلتفرم باعث شده تا باتری های نسخه هیبریدی از صندوق عقب به زیر صندلی های ردیف عقب منتقل شود تا مرکز ثقل خودرو پایین تر بیاید و پایداری خودرو بیشتر شود، علاوه بر این دیگر فضای بار صندوق عقب در نسخه های هیبرید محدود نمی شود و همان 428 لیتر نسخه های معمولی را در اختیار می گذارد.

 نسل هشتم این خودرو علاوه بر ظاهر عضلانی و اسپرت ، ویژگی های دینامیکی اسپرت تر نیز دارد و رانندگی با آن حسی متفاوت با رانندگی با یک سدان خسته کننده را القا می کند. سیستم تعلیق جدید استفاده شده در این خودرو برای قسمت جلو مک فرسون استرات است و برای قسمت عقب از سیستم جناغی دوبل جدید و پیچیده استفاده شده است تا رانندگی روانتر و اسپورت تر را به همراه بیاورد. در نسل جدید فرمان الکتریکی هم به کار رفته تا شباهت کمری به خودرو های لوکس بیشتر شود.

پیشرانه پایه این خودرو از نوع 2.5 لیتری و 4 سیلندر می باشد که از سامانه تزریق مستقیم و تزریق پورت استفاده می کند و توانایی تولید 203 اسب بخار را دارد. همچنین تویوتا به شما امکان استفاده از پیشرانه V6 3.5 لیتری را نیز می دهد تا قدرت خود را  به 301 اسب بخار برسانید. نسخه هیبرید این خودرو نیز در مجموع توانایی تولید 208 اسب بخار را دارد. جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک که برای مدل های بنزینی در نظر گرفته شده ، از قفل مستقیم Direct Lock-up برای دنده های دوم تا هشتم استفاده می کند تا اتلاف نیرو به حداقل برسد و شتاب گیری خودرو سریع تر انجام شود.

تویوتا سعی کرده تا امکانات رفاهی تویوتا را نیز افزایش دهد و از آن خودرویی لوکس تر بسازد. سیستم انتخاب حالت رانندگی ، چراغ های LED ، نمایشگر HUD ده اینچی ، ترمز الکتریکی پارک و سقف پانوراما  از جمله این امکانات هستند که البته بعضی از آنها به صورت سفارشی روی خودرو نصب می شوند. تویوتا در کمری جدید نیز از Toyota Safety Sense P نیز استفاده کرده است که کروز کنترل انطباقی، نوربالای خودکار، هشدار خروج از خط حرکت، سیستم کمک فرمان و سامانه جلوگیری از برخورد شامل هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار و تشخیص عابران پیاده را به کمک راننده می آورد.

به نظر می رسد سیاست های جدید تویوتا که روی نسل هشتم از سدان محبوب این شرکت ، یعنی کمری، اعمال شده اند ، باعث شود تا این خودرو بتواند دوباره موفقیت نسل ششم خود را تجربه کند و به یک سدان خانوادگی و در عین حال اسپرت تبدیل شود که امکانات زیادی در اختیار سرنشینانش می گذارد و قیمت چندان بالایی ندارد. قیمت کمری 2018 از 23.495 دلار شروع می شود و بدون در نظر گرفتن پیکج های اضافی ، قیمت آن تا 35 هزار دلار بالا می رود.